Tutorial : Link-kan perkataan di sidebar

12:00:00 AM

 

Ada yang masih tak tahu lagi cara ni. Hehehee,, Maybe la. Tak semua, sebab ramai yang dah tahu. Almaklumlah, celik IT kan ? So, untuk yang tak tahu, tunggu apa lagi ? jomlah bertutor. :D

1.  Mula-II klik SINI dulu :D Sedekah sikit ye. Bermurah hati la. :) Ikhlas tau ^_^ Then buat lah apa yang korang nak buat :)

2. Dashboard > Layout 

Klik image untuk tumbesaran

 3. Add a gadget > HTML/Javascript or Text > 

Tulis je pape yang korang nak macam kat bawah ni. K, abaikan apa yang Fafa tulis. =.=" 

4.Lepas tulis, korang akan nampak simbol yang macam kat bawah ni. Nampak tak ? Haaa, tekan !


5. Akan keluar kotak kecil macam kat bawah ni.
6. Masukkan apa-apa link untuk di link-kan di perkataan korang. Then, tekan OK ! Done :)


Selamat Mencuba. Semoga Berjaya ! :D

You Might Also Like

0 Commentor(s)

Assalamualaikum
Feel free to put your thoughts here XD