Tutorial : Edit dan cantikkan ask.fm box

6:30:00 AM


Assalamualaikum and hello korang. Wassup ? Iman sihat ? XD

Fafa dah janji kan nak buat tuto ni. Okay jom mula XD

1. Log in  ask.fm > Setting > Widget.
2. Pilih size ask.fm box korang.
3. Then click Edit CSS untuk dapatkan code ask.fm.
4. Tekan CTRL+F atau F3 untuk cari code.
Background dalam box
1. Cari code .askAnywhere-input {
2. Delete code tu dan tukar kepada code bawah ni
display: block;
width: 100%;
max-width: 100%;
height: 50px;
max-height: 100px;
padding: 0px;
border: solid 1px #000;
font-size: 11px;
text-align: left;
overflow: auto;
background:url(URL BACKGROUND);
}
Button Ask click
1. Cari code .askAnywhere-button {
2. Delete code tu dan tukar kepada code bawah ni
 
display: block;
background: #FBF8E0;
width: 185px;
}

Cantikkan Link ask.fm
1. Cari code .askAnywhere-username {
2. Delete code tu dan tukar kepada code bawah ni
 
padding-bottom: 2px;
background:#ffffff;
border:1px dashed #FBF8E0;
word-wrap: break-word;
}
Bahagian : Ask anything here
1. Cari code  .askAnywhere-slogan {
2. Tambah code
 
text-align:center;
3. Save. Done.
ABC : color
ABC : URL background
ABC : jenis border 
 
Benda ni kadang-kadang jadi. Kalau tak jadi maaf eh XD Apa kata korang guna yang biasa je lol XD hahahaha

P/s : Do follow my twitter acc --> @AnisSyakira__
Feel free to request any tutos in my ask.fm

Okay. Syukran. Ma'assalamah wa Ilalliqa' bloggers XD
 

Assalamualaikum
Blog Author : Fafa Kyraa

You Might Also Like

2 Commentor(s)

  1. akak napa ye kalo saya dh save dia hilang semua yg saya save...

    ReplyDelete
  2. @nurul alfira nasirDia memang macam tu.Kadang-II jadi. Kadang-II tak..

    ReplyDelete

Assalamualaikum
Feel free to put your thoughts here XD