UsrahTeam : Tanda -tanda kiamat

12:52:00 AM

Okay hari ni fafa nak kongsi tentang tanda tanda kiamat dan kerugian meninggalkan solat. Walaupun benda ni kecil je, kadang kadang ada yang masih tak tahu jugak kan ? Na'uzubillah. So, lenkali insya Allah fafa akan post banyak lagi. Berlambak dalam draft ni. Heeee XD

KIAMAT menurut Agama Islam di tandai dengan :
         
- Kemunculan Imam Mahdi

- Kemunculan Dajjal

- Turunnya Nabi Isa (AS)
         
- Kemunculan Yakjuj dan Makjuj
        
- Terbitnya matahari dari Barat ke Timur
         
- Pintu pengampunan akan ditutup

- Dab'bat al-Ard akan keluar dari tanah dan akan menandai muslim yang sebenar-benarnya
         
- Kabut selama 40 Hari akan mematikan semua orang beriman sejati sehingga mereka tidak perlu mengalami tanda-tanda kiamat lainnya
         
- Sebuah kebakaran besar akan menyebabkan kerosakan
         
- Pemusnahan atau runtuhnya Kabah
         
- Tulisan dalam Al-Quran akan lenyap
         
- Sangkakala akan ditiup pertama kalinya membuat semua makhluk hidup merasa bimbang dan ketakutan
         
- Tiupan sangkakala yang kedua kalinya akan membuat semua makhluk hidup mati dan yang ketiga yang membuat setiap makhluk bangkit kembali
         
Nabi MUHAMMAD SAW telah bersabda:
         
"Barang siapa yang mengingatkan ini kepada orang lain, akan Ku  buatkan tempat di syurga baginya pada hari penghakiman kelak."
         
Allah berfirman :

"jika engkau lebih mengejar duniawi daripada mengejar dekat denganKu maka Aku berikan, tapi Aku akan menjauhkan kalian dari syurgaKu"
         
Itulah yang dimaksud dajjal yang bermata satu : ertinya hanya memikirkan duniawi daripada akhirat. 
       
Kerugian meninggalkn solat :
         
Subuh :
- Cahaya wajah akan pudar.
         
Zuhur :
- Berkat pendapatan akan hilang.
         
Asar :
- Kesihatan mulai terganggu.
         
Maghrib :
- Pertolongan anak akan jauh di akhirat nanti.
        
Isya' :
- Kedamaian dlm tidur sukar didapatkan.
      
Bloggers dan pembaca yang dikasihi dan dirahmati Allah sekalian, jom kita hijrah sama sama. Insya Allah :)


Posted via Blogaway - Fafa Kyraa

You Might Also Like

5 Commentor(s)

  1. sama2 lah kita menjaga solat, kerana solat itu tiang agama. insyaAllah, amin :) nice entry, thanks sharing dear

    ReplyDelete
  2. thank you for the sharing...moga sama2 muhasabah diri :)

    ReplyDelete
  3. Salam..
    Anda merupakan salah seorang peserta segmen i will follow you by syira lokman :)
    jgn lupa follow blog peserta lain ye . :)
    please like my new page https://www.facebook.com/syiralokman5?ref=ts&fref=ts
    page lama iaitu "pabila 2 blogger bergabung" akan didelete atas sbb tertentu :)
    Nama pemenang akan diumumkan pada hari selasa minggu hadapan :)
    Terima kasih !

    ReplyDelete
  4. Salam..
    Anda merupakan salah seorang peserta segmen i will follow you by syira lokman :)
    jgn lupa follow blog peserta lain ye . :)
    please like my new page https://www.facebook.com/syiralokman5?ref=ts&fref=ts
    page lama iaitu "pabila 2 blogger bergabung" akan didelete atas sbb tertentu :)
    Nama pemenang akan diumumkan pada hari selasa minggu hadapan :)
    Terima kasih !

    ReplyDelete
  5. Salam blogwalking dari segmen "i will follow you by syira lokman".. ngeeeew done follow ~

    Jemputlah singgah ke blog jika kesudian :)

    http://randomlyawesomeme.blogspot.com/2013/12/trip.html

    ReplyDelete

Assalamualaikum
Feel free to put your thoughts here XD