Exam.

6:17:00 PM

Assalamualaikum readers.



Aku dah lain sikit sekarang. Mungkin.

*gelak hambar tutup mulut*

Mood tak tentu. Kadang aku suka menyendiri.

Kadang aku ketawa dengan kawan-kawan. Bila aku sedar yang aku ketawa banyak sangat, aku menyendiri balik. Sebab ketawa banyak-banyak boleh buat hati kita mati.

So, em. em. Banyak sangat cerita sekarang ni. Rindu nak menulis macam dulu-dulu. Dah macam diari.

Now. Tengah dalam mode exam. Doakan aku. Sesiapa lah. Aku tahu takde yang bukak blog ni T.T So papepun, kalau ada, doakan :)

Mungkin nanti aku akan tinggalkan blog ni lama-lama macam dulu. Yelah kan, nak buat luahan dah tak sempat. Aku kena kejar masa. Hm. Doakan masa Allah berkati masa aku. Sebab aku rasa, masa aku cepat sangat berlalu. Macam angin je. Kalau ada rasa macam tu, itu tandanya....

MASA KAU TAK BERKAT.

Nak tahu kenapa ? Sebab Allah tak redha dengan apa yang kita buat. Nak redha macam mana kalau ummi abi tak redha ?

Ummi suruh belajar.
Kau bukak laptop.

Ummi suruh siapkan kerja sekolah.
Kau bukak tv.

So macam mana nak dapat berkat ? Sebab tu kita rasa masa tu berlalu macam tu je.

Nak jadi pelajar cemerlang. Tapi kalau hidup tak berkat, takde guna beb. Aku taknak masuk dalam kategori tu tapi apa yang aku buat sekarang, macam menjerumuskan aku dalam kategori macam tu.

Aku munafiq. Nasihat orang pandai. Diri sendiri tunggang langgang. Kadang orang tak nampak sikap sebenar aku. Allah.

Apa yang kita mintak dengan Allah, selalu nak cepat-cepat. Tapi apa yang Allah suruh buat, kita lewatkan.

Manusia.

Memang tak sedar diri.
Macam aku.

Jadi, moh la kita sama sama berubah.

Assalamualaikum kesayangan.

Assalamualaikum
Blog Author : Fafa Kyraa

You Might Also Like

0 Commentor(s)